Firma w sieci-od czego zacząć I
Marketing w sieci Porady Start up

Firma w sieci-od czego zacząć I

Firma w sieci-od czego zacząć I

Jak promować się w sieci i od czego zacząć? To pytania, które zadają sobie wszyscy przedsiębiorcy, bez względu na rodzaj i skalę prowadzonego biznesu. Internet i jego możliwości dotarcia do klienta spowodowały, że niewiele jest dziś firm, które nie są obecne w sieci. Przedsiębiorcy powoli odkrywają, że promocja online jest najtańszą formą marketingu. Jednak aby przynosiła wymierne korzyści, należy poświęcić trochę czasu na poznanie kluczowych narzędzi umożliwiających prowadzenie skutecznego marketingu internetowego zapraszamy do przeczytania artykułu – Firma w sieci-od czego zacząć I

Twój klient jest już w sieci

Szukając najlepszego produktu czy usługi, większość Polaków swoje pierwsze kroki kieruje do internetu. W sieci szukamy opinii i porównujemy ceny, ale przede wszystkim kupujemy. Według badań Net Track firmy Millward Brown z internetu korzysta 77,6 proc. Polaków, a aż 80 proc. internautów robi zakupy w sieci. No dobrze, ale od czego zacząć, jeśli dopiero zaczynamy nieśmiało myśleć o nowych mediach, a na wspomnienie o SEO, Social Media czy Ad Words cierpnie nam skóra? Najlepiej od początku!

Własna witryna to wizytówka firm

Jeśli prowadzicie już własną firmę, zapewne macie już witrynę internetową. Jeśli nie – załóżcie ją jak najszybciej, bo to podstawa funkcjonowania biznesu w sieci. Wielu z Was może teraz powiedzieć – „mnie na to nie stać”. Nic bardziej mylnego. Stronę internetową można założyć samemu, albo powierzyć jej wykonanie firmie, która się w tym specjalizuje. Nawet w tym drugim przypadku nie będzie to duży koszt, ponieważ w ostatnich latach na rynku jak grzyby po deszczu pojawiają się firmy oferujące takie usługi, co znacznie obniżyło ich ceny. Za przygotowanie prostej strony naszego biznesu nie powinniśmy zapłacić więcej niż 1500 – 2000 zł. W przypadku bardziej skomplikowanych witryn, np. z funkcją sklepu internetowego, ceny będą wyższe, ale inwestycja taka zwykle zwraca się już po kilku miesiącach.

Zrób to sam, czyli strona www w kilku krokach

Krok 1 – domena

Gdy otwieramy firmę, w pierwszej kolejności szukamy adresu odpowiedniego dla potrzeb danej działalności. Podobnie jest ze stroną internetową – jej tworzenie zaczynamy od wybrania tzw. domeny, czyli unikalnego adresu www pod którym klienci znajdą naszą firmę. Nazwa domeny powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Może to być nazwa naszej firmy albo słowo czy wyrażenie, które najbardziej kojarzy się z naszymi produktami czy usługami np. dorabianie kluczy. Każdy adres internetowy składa się z trzech części: przedrostka www, nazwy oraz rozszerzenia, na przykład .pl, .com, .edu. Decyzję o rozszerzeniu, podobnie jak w przypadku nazwy, uzależniamy od dostępności – każdy adres jest unikalny i może pojawić się tylko raz. Pod uwagę powinniśmy także wziąć aspekt geograficzny. Jeśli nasza firma będzie działała na zagranicznych rynkach, warto rozważyć rozszerzenie .com lub .eu. Domenę zarejestrujemy u dostawców tego typu usług, czyli np. home.pl, seohost.pl, ovh.pl.

Wybierając dostawcę zwróćmy uwagę nie tylko na cenę rejestracji, ale przede wszystkim koszt odnowienia usługi, ponieważ „kupno” domeny nie oznacza, że będzie ona naszą własnością – jest to forma użytkowania, z którą rokrocznie będziemy płacić od kilku do kilkudziesięciu złotych.

Krok 2 – system zarządzania treścią

Gdy już mamy domenę, czas rozpocząć prace nad stroną, co wiąże się z wybraniem systemu zarządzania treścią, czyli CMS (Content Management System). Na rynku dostępnych jest wiele prostych i intuicyjnych systemów, które umożliwiają samodzielne stworzenie własnej strony i możliwość wprowadzania do niej zmian, kiedy tylko będziemy tego potrzebować. Najprostszym i najchętniej wybieranym przez małych i średnich przedsiębiorców systemem jest WordPress.org. Jego podstawowa wersja jest bezpłatna, co z pewnością ucieszy tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Jest on prosty w obsłudze, a w sieci można znaleźć wiele poradników, gdzie można znaleźć odpowiedź na każde pytanie dotyczące tego narzędzia do budowania stron. My polecamy udać się do źródeł czyli: http://pl.wordpress.org

Krok 3 – hosting

Mamy już wybrany wymarzony szablon, wiemy, jak ma wyglądać nasza strona, ale aby ktoś mógł na nią trafić, potrzebujemy hostingu. Jest to usługa polegająca na udostępnieniu miejsca na serwerze, czyli działającym non stop podłączonym do internetu komputerze. Tam będą przechowywane wszystkie informacje, które udostępnimy na naszej stronie www. Ceny hostingów wahają się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie. Są na rynku firmy, które oferują taką usługę bezpłatnie, ale lepiej nie decydować się na takie rozwiązanie. Jeśli strona www ma być wizytówką firmy, nie możemy sobie pozwolić na to, aby strona bardzo wolno się otwierała, albo po prostu przestawała działać. Klient, który początkowo będzie zainteresowany naszą ofertą, może szybko się zniechęcić i pójść do konkurencji. Jak zatem wybrać najlepszy hosting. Polscy przedsiębiorcy najchętniej korzystają z zenbox.pl, ale możemy też wykupić domenę i hosting u jednego dostawcy, np. home.pl.

Bez względu na to, czy zdecydujemy się stworzyć stronę sami, czy jej przygotowanie powierzymy profesjonalistom, warto przede wszystkim zastanowić się dla kogo ją tworzymy? Odpowiedź na to pytanie ułatwi podjęcie decyzji o przygotowaniu informacji, które chcemy przekazać obecnym i przyszłym klientom oraz wybranie odpowiedniego szablonu z interesującymi nas funkcjonalnościami, np. formularzem kontaktowym. Warto też poświęcić trochę czasu, aby sprawdzić, jak to robi konkurencja. Wnioski z takiej analizy pozwolą nam na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy na rozwiązania, które się nie sprawdzają.

 

One thought on “Firma w sieci-od czego zacząć I”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *