motywacja to klucz do sukcesu
Lifestyle Rozwój

Motywacja to klucz do sukcesu

Motywacja to klucz do sukcesu

Motywacja do działania jest podstawą osiągnięcia sukcesu w każdej dziedzinie. Zawsze jak robisz coś bez przekonania, wiary lub pod presją otoczenia szansa na powodzenie drastycznie spada. Dlatego też motywacja wewnętrzna czy to do przestrzegania diety, treningu czy też rozwoju własnego biznesu jest tak bardzo ważna. Gdy czujesz wewnętrzną potrzebę zmiany swojego stylu życia na lepsze, czy też pragniesz piąć się wyżej, osiągnąć więcej to już jesteś w połowie drogi do zwycięstwa, a po wdrożeniu paru naszych rad w 100% osiągniesz sukces. Motywacja to klucz do  sukcesu, a my pomożemy Ci ten klucz odnaleźć 🙂

1. Ustal konkretny, lecz realny cel!

Rozpoczęcie diety czy ćwiczeń bez konkretnego planu działania nie przyniesie efektów na dłuższą metę, ponieważ często jest jednoznaczne ze „słomianym zapałem”, który jak wiadomo gaśnie tak szybko jak się pojawia. Jest to jeden z najczęściej popełnianych przez osoby odchudzające się błędów. Schemat działania jest zawsze bardzo podobny – dowiadujemy się o cudownej diecie przeczytanej w Internecie lub zasłyszanej od znajomych. Na początku pozornie towarzyszy nam ogromna dawka motywacji, jednak po kilku dniach nagle się ulatnia i znowu wizja zmieszczenia się w jeansy sprzed kilku lat zostaje tylko w sferze marzeń. Tak samo jest z biznesem. Najpierw ustal konkretny, realny cel. Potem zapisz sobie lub wyobraź kroki które cię do niego doprowadzą. Pnij się w górę krok po kroczku aż wreszcie wejdziesz na szczyt.

2. Cele formułuj pozytywnie

Zamiast „Muszę zrzucić 10 kilo i trzy razy w tygodniu ćwiczyć” czy „Muszę stworzyć najpotężniejsza markę” myśl „Będę mieć za 3 miesiące wymarzoną sylwetkę. Osiągnę to stosując zdrową dietę i ciekawe treningi”, „Chcę być kimś, osiągnę to bo jestem w stanie stworzyć najpotężniejszą markę w Polsce”. Pamiętaj, nic nie musisz! Ty chcesz i to osiągniesz z uśmiechem na ustach.

3. Nie przesadzaj z ilością postanowień

Pamiętaj – trzy, cztery równoległe cele to aż nadto! Lepiej stosować metodę małych, ale skutecznych kroczków. Zacznij od dwóch lekkich treningów w tygodniu i niedużych zmian w diecie – ogranicz słodycze i fast foody, zacznij pić więcej wody. Dopiero jak się wdrożysz zwiększ intensywność treningów i zaostrz dietę. Planując realistycznie, łatwiej dopniesz swego. Nie od razy Rzym zbudowano 🙂

4. Obmyśl mądrą strategię

Masz już ustalone cele, teraz trzeba znaleźć metody aby je osiągnąć. Chcesz schudnąć? Nie bierz diety od koleżanki, nie ściągaj pierwszej lepszej z Internetu. Każdy z nas jest inny i ma inne potrzeby, dlatego też dieta aby była zdrowa i skuteczna musi być dostosowana indywidualnie. Skorzystaj z porady dietetyka, który ułoży Ci plan dietetyczny i będzie cię wspierał przez cały okres kuracji. Możesz iść do poradni lub skorzystać z pomocy specjalisty przez skype, mail, telefon – teraz jest naprawdę masa możliwości, możesz nawet zaprosić dietetyka do siebie do domu. My oczywiście polecamy korzystanie z programów dietetycznych Lionfitness stworzonych przez dietetyków SGGW i Polskiego Towarzystwa Dietetyki. Stosując dietę Lionfitness jesteś pod stałą opieką naszego dietetyka, możesz z nim się kontaktować mailowo jak i telefonicznie.

5. Wyznacz sobie termin, do którego planujesz wypełnić postanowienie

Koniecznie zastanów się, czy aby na pewno dałeś sobie dość czasu. Zdrowe odchudzanie to od 0,5 do 1 kilograma tygodniowo. Większe spadki na wadze mogą się skończyć efektem jojo lub zbytnią utratą masy mięśniowej, czego oczywiście nie chcemy. Tak samo jest z biznesem, jeśli założysz zbyt dużo do wykonaniu w zbyt krótkim czasie czeka cię demotywujące rozczarowanie, a nie satysfakcja z osiągniętego celu. Keep calm and go further!

6. Znajdź kompana

Razem raźniej! Każdy potrzebuje wsparcia, a wiadomo że nikt Ciebie lepiej nie zrozumie niż osoba w podobnej sytuacji – koleżanka na diecie, kolega marzący o 6paku, początkujący przedsiębiorca a może ten u progu sukcesu potrzebujący delikatnego wsparcia by dostać się na szczyt. Będziecie się wzajemnie motywować, ale i kontrolować! Bo przecież głupio tak zarzucić swoje postanowienia w chwili słabości jak już się głośno o nich komuś powiedziało 😉

7. Pomyśl o nagradzaniu siebie

Idąc zgodnie z naszym planem zapewne podzieliłeś sobie drogę do celu na stopnie. Po wspięciu się na każdy z nich spraw sobie przyjemność, radość, nagródź swój trud. Idź na masaż, albo urządź sobie domowe SPA. Kup sobie jakiś drobiazg, albo coś konkretniejszego, zależy jak mocnej motywacji potrzebujesz 😉 Napij się lampki wytrawnego wina ze znajomymi, odpręż się, ciesz się z tego co już osiągnąłeś wówczas zyskasz nową energię na dalszą drogę.

Małe, ale skuteczne triki:

Wyobraź sobie siebie za miesiąc lub dwa.

Jak będziesz wyglądać? Szczuplej, zgrabniej, wreszcie zmieścisz się w swoje ulubione spodnie sprzed lat. Idąc na zakupy nie będziesz szukać ubrań, w których będziesz wyglądać szczupło, tylko będziesz kupować te, które Ci się podobają. Jak będziesz się czuć? Pewny siebie, spełniony, bliższy celu..rozkoszuj się ta chwilą a potem do roboty. Pamiętaj nie ma rzeczy niemożliwych, te „niemożliwe” po prostu wymagają więcej czasu.

Często spoglądaj na zdjęcie, na którym wyglądałaś najlepiej.

Każdy ma takie zdjęcie, na które patrząc marzy aby znów tak wyglądać. Powieś sobie je na lodówce lub włóż do portfela i patrz na nie w momentach gdy czujesz, że spada ci motywacja do diety i treningu lub po prostu masz gorszy dzień – każdy ma takie dni. Jeśli Twoje ambicje są większe i Twoim marzeniem jest osiągnąć formę, której nigdy jak dotąd nie miałaś znajdź w Internecie zdjęcie sylwetki o jakiej marzysz i spoglądaj na nie wyobrażając sobie, że to ty w niedalekiej przyszłości. Sprawdziliśmy tę metodę – naprawdę działa 🙂

Czytaj blogi osób, które ćwiczą, zdrowo się odżywiają oraz tych, którzy osiągnęli sukces.

To świetny sposób, by motywować się, a nawet za pomocą forum podzielić się swoimi spostrzeżeniami czy osiągnięciami. Co prawda ten trick bazuje na elementach zazdrości i rywalizacji, lecz jest to jak najbardziej jej zdrowa strona, która motywuje do działania. Bo skoro oni mogą, to dlaczego Tobie miałoby się nie udać?!

Mamy nadzieję, że te kilka etapów dojścia do celu pomoże Ci najpierw go określić, a potem osiągnąć. Pamiętaj, że tym co zawsze bardzo przybliża sukces, jest silna wiara w powodzenie naszych zamierzeń.

Witold Lew Starowicz
Witold Lew Starowicz - absolwent Rehabilitacji Ruchowej AWF Warszawa, SGH Warszawa, Wydział Zarządzania. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w branży zdrowie&dieta&fitness. Twórca i właściciel Lionfitness.pl, interaktywnej platformy dietetyczno-treningowej o ogólnopolskim zasięgu, współwłaściciel marki Akademia Zdrowego Przedszkolaka.
http://www.lionfitness.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *