Pogoda a biznes
Finansowanie Technologie

Pogoda a biznes

Pogoda a biznesPogoda a biznes

Patrząc za okna to mamy wszyscy wrażenie, że cieszą się producenci parasoli i kaloszy, no i może właściciele pubów. A swoją drogą to Brytyjczycy i Irlandczycy powinni wydać światowy poradnik jak się przystosować i odnaleźć w deszczowej aurze.

Pogoda a biznes. Nie da się ukryć, że na sprzedaż może mieć ogromny wpływ pogoda. Początki wiosny powodują kolejki w klubie fitness, bo pozimowej oponki trzeba się pozbyć. Pierwszy śnieg oznacza tłok w zakładzie wulkanizacji, a gdy spadnie deszcz na wzrost obrotów nie mogą narzekać wspomniani producenci i sprzedawcy parasoli i kaloszy. Jaka zatem zależność występuje między warunkami atmosferycznymi, a popytem w przypadku gastronomii?

Amerykański raport

Pogoda a biznes. Coroczny raport klimatyczny publikowany przez amerykański Narodowy Urząd ds. Oceanów i Atmosfery pokazuje, że w najbliższych latach pogoda będzie coraz bardziej nieregularna. Ocieplanie się klimatu powoduje anomalie pogodowe i kataklizmy, takie jak coraz częściej występujące powodzie, huragany, a nawet susze. Globalne zmiany pogody są istotne dla restauratorów choćby ze względu na dostępność i ceny produktów spożywczych, zwłaszcza rolnych lub importowanych.

Lody czy ciepła szarlotka

Pogoda a biznes. Nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi na pytanie – jaka pogoda dla gastronomii i restauratorów jest najlepsza. Jeśli chodzi o restauracje, oczywiście oprócz pogody, bardzo ważna jest lokalizacja. Dla przykładu restaurację w dużym mieście w pochmurny dzień odwiedzi mniej osób, które raczej postanowią zamówić jedzenie online. Jednak lokal gastronomiczny w miejscowości turystycznej może odnotować wzmożony ruch ze względu na to, że turyści nie spędzą całego dnia na plaży lub górskim szlaku, bo pada, bo zimno, bo mróz siarczysty.

Z zaskoczenia

Pogoda a biznes. To co restaurator powinien robić – non stop oglądać prognozy pogody? Nie. FoodSoft czyli nowoczesne oprogramowanie dla gastronomii, które zintegrowane ze stacja pogodową potrafi określić i wskazać menadżerowi lub właścicielowi lokalu wpływ aury na zakupy Klientów w lokalu. To jedna z wielu funkcji jakie posiada to oprogramowanie dedykowane branży gastronomicznej.
Program FoodSoft automatycznie pobiera dane z serwisów pogodowych, takie jak temperatura, wilgotność, a nawet ciśnienie. W codziennych raportach restaurator może uwzględnić panujące warunki, dzięki temu bez problemu sprawdzi strukturę sprzedaży produktów w zależności od czynników zewnętrznych. Raporty są archiwizowane, więc dostęp do nich jest możliwy w dowolnym momencie. Można zatem sprawdzić jak kształtowała się sprzedaż w analogicznym okresie rok wstecz i porównać je z tegorocznym biorąc pod uwagę aktualne warunki atmosferyczne. Takie zestawienie na podstawie prognozy pogody pozwoli zaplanować nie tylko menu dostosowane do preferencji gości, ale także ułatwi stworzenie odpowiedniej listy zamówień produktów.

Zimne kontra zimna

Pogoda potrafi nie tylko podkręcić sprzedaż, ale także ją znacznie wyhamować. W restauracjach w upalne dni sprzedają się zwłaszcza zimne napoje.
„Sezon w branży piwowarskiej, istotnej dla lokali gastronomicznych, przypada na okres wakacyjny i trwa od maja do września. To właśnie w tym czasie sprzedaje się najwięcej piwa, zwłaszcza w lokalach znajdujących się w turystycznych miejscowościach lub w tych, które dysponują ogródkami dla gości” – mówi Krzysztof Rodziewicz, Menadżer Działu Sprzedaży w firmie FoodSoft.

Duże, dotkliwe upały powodują spadek sprzedaży alkoholu, za to znaczny wzrost sprzedaży wody mineralnej. To najlepszy przykład na to, że pogoda stała się tym czynnikiem, który warto uwzględnić w planach marketingowych oraz sprzedażowych, ponieważ ma realny wpływ na zysk.

 

Sposób na letni biznes – Sezonowe inwestycje

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *