Paid Social - co to jest
Marketing w sieci Porady

Paid Social – co to jest

Paid Social – co to jest

Gdy myślimy o Facebooku w kontekście biznesu przed oczami stają nam fanpage’e – pełne postów, zdjęć, materiałów video. Lepszych, gorszych, bardziej lub mniej pomysłowych. Angażujących średnio, bardzo lub wcale. Tym, co przychodzi nam na myśl jest po prostu content – wierzchnia i najbardziej widoczna odsłona Facebooka. Jeśli jednak chcemy działać w tym kanale skutecznie – musimy sięgnąć głębiej. Dziś porozważamy nad pojęciem Paid Social.

Kilka słów o Paid Social

Paid Social to nic innego jak płatne formaty reklamowe udostępniane przez serwisy społecznościowe. Znajdziemy je na Instagramie, YouTubie, Linkedin i oczywiście na Facebooku. Zatem: jeśli używamy płatnych reklam w social media – mamy do czynienia z pojęciem Paid Social. Takie reklamy zazwyczaj określa się mianem „Social Ads”.

Social Ads – dlaczego to takie ważne

Przy obecnej konstrukcji Facebooka bez płatnego wsparcia nie da się efektywnie prowadzić działań w tym serwisie. Nie ma contentu bez zasięgu. To właśnie dzięki płatnym reklamom możemy utworzyć kampanię o celu „Polubienia strony” (tak, tak, to właśnie w ten sposób pozyskuje się fanów) czy przekierować interesującego Cię użytkownika na zewnątrz – np. do Twojej strony, sklepu czy oferty. Bez płatnego wsparcia ciężko Ci będzie również zobaczyć efekty w postaci interakcji do postów. Wbrew obiegowej opinii – post opublikowany na fanpage’u wcale nie trafia do wszystkich Twoich fanów, lecz do bardzo małego ich procenta. Co więcej, ten procent sukcesywnie maleje – Facebook konsekwentnie zmniejsza zasięgi organiczne, na korzyś zasięgów płatnych. Co to oznacza w praktyce? Aby zobaczyć rosnące pod Twoimi postami lajki, komentarze i udostępnienia od szczęśliwych fanów – będziesz musiał zapłacić. Dokładnie – zainwestować w promocję postów, dzięki której zwiększy się ich zasięg.

Na pocieszenie dodam, że reklama na Facebooku nie ma dolnej granicy (no ok, ma, ale w przypadku promocji postów jest to minimalnie 2 PLN dziennie), więc nie musisz dysponować ogromnym budżetem, aby używać Social Ads. Ważne jest natomiast, aby umieć je właściwie planować, analizować i optymalizować – bez takich umiejętności będą to pieniądze wyrzucone w przysłowiowe błoto.

Jeśli chcesz się tego nauczyć – zapraszamy do Communication Lab na szkolenie „Efektywna reklama na Facebooku”, podczas którego poznasz tajniki skutecznych działań Paid Social, aby z efektami wdrożyć je w swoim biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *