Workplace-Facebook dla biznesu
Porady Technologie

Workplace-Facebook dla biznesu

Rok temu z platformy Workplace-Facebook dla biznesu korzystało już ponad 1000 organizacji. Znacie? Korzystacie? Sprawdza się?

Wcześniej platforma funkcjonowała pod nazwą Facebook at Work. Narzędzie ma ułatwiać pracę firmom i organizacjom. Myślę, że z powodzeniem zastępuje intranet. Służy głównie komunikacji i, z założenia, ma zastąpić komunikację e-mailową wewnątrz organizacji.

Jak to zwykle bywa, na początku platforma była bezpłatna, nie emitowała reklam i była dostępna jedynie dla zaproszonych użytkowników. Obecnie dostępna jest wersja darmowa i płatna. Model wyceny oparty jest na miesięcznej opłacie za aktywnego użytkownika. Wersja premium dostępna jest od 1$ za każdego aktywnego użytkownika, a dla organizacji non profit i szkół pozostaje bezpłatna.

Workplace-Facebook dla biznesu-jak działa?

Platforma umożliwia prowadzenie rozmów w grupie, rozmów wideo, transmisje na żywo, tworzenie grup pod projekty/zespoły organizacyjne, bezpieczną współpracę między firmami, nielimitowane miejsce na pliki, zdjęcia i wideo. A w wersji premium dodatkowo funkcje korporacyjne – wsparcie dla przedsiębiorstw i analityka (np. kontrola administracyjna w celu zarządzania społecznością, narzędzia monitorujące dla zespołów IT, API dla niestandardowych integracji i botów, dodatkowe integracje i wsparcie techniczne). Istnieje możliwość testowania wersji próbnej przez 90 dni.

Workplace a FacebookWorkplace-Facebook dla biznesu

Platforma Workplace wygląda podobnie do Facebooka i jest bardzo intuicyjna, ale nie jest połączona z kontem na Facebooku. Konto na platformie firmowej użytkownicy zakładają zupełnie odrębne, nie muszą korzystać z Facebooka, aby zalogować się w usłudze dla firm. Obie platformy posiadają odrębne strony i aplikacje. Na Workplace firma zachowuje prawo własności do danych, decyduje którzy pracownicy zostają umieszczeni we wskazanym miejscu pracy, może ich usuwać i ma mechanizmy eksportowania tych informacji i zarządzania jego społecznością w sposób, który nie jest dostępny na Facebooku. Odpowiednikiem Messengera jest aplikacja Czat Workplace.

Z punktu widzenia użytkownika:

Platforma przyjazna i może okazać się przydatna w większych firmach, gdzie korzystanie z Facebooka jest często blokowane ze strony administratora, pracodawcy. W mniejszej firmie, która prowadzi aktywnie fan page i wykorzystuje na co dzień Facebooka do kontaktu z klientami, w mojej opinii, jest zbędna. Oczywiście nie można nikogo skłonić, żeby wykorzystywał swój profil prywatny do działań firmowych, jednak w małej organizacji, gdzie pracownicy i tak nawiązują facebookowe znajomości między sobą, Workplace nie jest narzędziem niezbędnym. Jeżeli już chcemy wykorzystać Facebooka do komunikacji w firmie (a przecież nie musimy), funkcje grupy tajnej mogą okazać się wystarczające. Każdy użytkownik Facebooka powinien też mieć świadomość jaka jest polityka prywatności serwisu i komu udostępnia treści.

Obecnie Facebook testuje screen sharing w Workplace i chwali się 14 000 firm korzystającymi z tego narzędzia na całym świecie – czy Twoja organizacja należy do tego grona?2525

4 thoughts on “Workplace-Facebook dla biznesu”

  1. Jeśli chcesz łączyć swój prywatny profil na fb z pracą to owszem – grupy tajne na FB są okej. Gorzej jak ktoś np nie chce logować się na prywatnego fb po to bym uczestniczyć w jakieś dyskusji związanej z pracą. Co więcej, odchodzi pracownik z firmy do konkurencji i na pewno dopilnują wszyscy aby taka osoba była usunięta z grupy? W Workplace są wyznaczeni specjalnie do tego administratorzy.

    1. To prawda, nie każdy chce łączyć pracę z prywatnym profilem. I na szczęście nie musi. Jeżeli struktura firmy jest bardzo rozbudowana, to grupy tajne już nie są wystarczające. Dlatego pewnie Workplace cieszy się taką popularnością! Logowanie się z prywatnego profilu do zadań służbowych niesie jeszcze zagrożenie, że pracownik rozprasza swoją uwagę, bo przy okazji sprawdzi co ostatnio opublikowali jego znajomi 😉

  2. Główną zaletą Workplace jest zarówno cena w porównaniu z innymi narzędziami tego typu, oraz możliwość oddzielenia prywatnego konta od służbowego 🙂 Nie wspominając o braku spamu i reklam, od którego ciężko się uwolnić na naszym prywatnym profilu.
    Dodam jeszcze tylko, że dzisiaj Workplace świętuje 1 rok od oficjalnego wejścia na rynek i to już ponad 30 000 firm! W Polsce i reszcie krajów regionu CEE zajmuje się tym Fly On The Cloud jako wyłączny partner 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *