Firma w sieci
Marketing w sieci Porady

Firma W Sieci – Od Czego Zacząć III

Jak promować się w sieci i od czego zacząć? To pytania, które zadają sobie wszyscy przedsiębiorcy, bez względu na rodzaj i skalę prowadzonego biznesu. Internet i jego możliwości dotarcia do klienta spowodowały, że niewiele jest dziś firm, które nie są obecne w sieci. Przedsiębiorcy powoli odkrywają, że promocja online jest najtańszą formą marketingu. Jednak aby przynosiła wymierne korzyści, należy poświęcić trochę czasu na poznanie kluczowych narzędzi umożliwiających prowadzenie skutecznego marketingu internetowego. Trzecią część cyklu Firma w sieci poświęcimy tematowi obecności w mediach społecznościowych.

Tak jak jeszcze kilka lat temu rzadkością były firmy nie posiadające strony internetowej, tak dziś nie sposób wyobrazić sobie obecności w sieci bez obecności w mediach społecznościowych. Co więcej, coraz częściej zdarza się, że nowo powstała firma rozpoczyna działania online właśnie od Social Media. I choć do dyspozycji dla małego i średniego przedsiębiorcy jest wiele portali społecznościowych, w Polsce najpopularniejszym z nich jest Facebook i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miał pojawić się konkurent, który go zdetronizuje.

Własny fanpage możesz założyć w 5 minut. Zanim jednak przystąpisz do działania i po rozwinięciu prawej górnej zakładki menu na Twoim prywatnym profilu klikniesz „utwórz stronę”, skompletuj informacje na temat Twojej działalności, zdjęcie profilowe oraz zdjęcie, które chcesz mieć w tle. Pomyśl też o haśle, które będzie przyciągało i kojarzyło się z Twoją firmą. Zastanów się także nad odpowiedziami na kilka podstawowych pytań: Jaka jest moja grupa docelowa? Jak będzie się nazywał fanpage mojej firmy? Jaki mam pomysł na komunikację?

Poświęć trochę czasu na przyjrzenie się profilom konkurencji. Zobacz, jakie aktywności powodują pozytywne reakcje fanów, a jakie posty się nie sprawdzają. Na tej podstawie przygotuj swój własny plan komunikacji. Działania w mediach społecznościowych nie mogą być prowadzone „partyzancko”. Najlepiej, jeśli zaplanujesz publikację jednego postu dziennie. Możesz pomyśleć o cyklach postów na konkretny temat w wybranym dniu tygodnia. Jeśli prowadzisz salon kosmetyczny, przyzwyczaj swoich fanów do treści poradnikowych na temat pielęgnacji skóry, np. w każdy czwartek o 10:00.

Systematyczność i wytrwałość

Dobrze prowadzony fanpage to jeden z kluczy do sukcesu Twojej firmy. Nie oczekuj jednak, że z dnia na dzień będziesz miał tysiące nowych fanów, a Twoje obrony dwukrotnie wzrosną. Pamiętaj o kalendarzu komunikacji i systematycznym dodawaniu nowych treści. Jeśli będą one ciekawe, liczba osób zainteresowanych Twoim fanpagem oraz oferowanymi przez Ciebie produktami czy usługami będzie stale rosła.

Pamiętaj o reklamie

Skuteczność działania profilu firmy na Facebooku zależy nie tylko od treści, ale też od tego, kto te treści zobaczy, czy inaczej – komu zostaną one wyświetlone. Treści przez Ciebie publikowane widoczne są zaledwie dla części Twoich fanów. Jeśli chcesz poszerzyć zasięg organiczny i zdobyć nowych klientów, wykorzystaj płatne możliwości Facebooka, czyli Social Ads. Pozwalają one na precyzyjne dotarcie do konkretnej grupy docelowej, a budżet, który wydasz na taką reklamę możesz ustawić dowolnie – zaczynając od kilku złotych dziennie. Aby budżet reklamowy był wydany jak najlepiej, a nasze reklamy skuteczne, dobrze poświęcić czas na przejrzenie dostępnych w internecie poradników, np. tych oferowanych przez Facebooka: www.facebook.com/ads/about/ .

Można też poszukać stacjonarnych szkoleń, podczas których najszybciej poznamy prawa rządzące się reklamą w mediach społecznościowych.

Przeczytaj poprzedni artykuł z cyklu „Firma w sieci”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *