Moda na jak kształtuje biznes
Inspiracje Lifestyle

Moda na jak kształtuje biznes?

Moda na jak kształtuje biznes?

Moda na jak kształtuje biznes? Pomysł na własny biznes to podstawa każdej nowej działalności gospodarczej ale w tych wszystkich meandrach ekonomii pojawia się czasami zjawisko które jak się okazuje z ekonomią ma bardzo wiele wspólnego. Tym zjawiskiem jest moda na…..

Jak ta moda na cos konkretnego wpływa na przedsiębiorców i ich działania? Otóż zależy to głównie od tego czy moda na… jest długo czy krótko trwała.

W aspekcie mody długotrwałej najlepszym przykładem jest branża skatowa/deskorolkowa.

Moda na jak kształtuje biznes?

W latach siedemdziesiątych moda na deskorolki zaczęła się w Kalifornii i bardzo szybko rozprzestrzeniła się na całe Stany Zjednoczone. Początkowo sprzęt dla deskorolkarzy produkowały małe warsztaty których dzienne możliwości produkcyjne oscylowały w ilości kilku sztuk. Jednak w miarę wzrostu popytu, firmy te w naturalny sposób zaczęły się rozrastać tworząc z biegiem czasu wręcz gigantyczne przedsiębiorstwa.

W niedługim czasie pojawiły się także firmy produkujące odzież dla deskorolkarzy, kaski, ochraniacze, różnego typu gadżety a w raz z rozwojem technologii także gdy komputerowe i na różnego rodzaju konsole go gier.

Dziś biznes deskorolkowy co roku liczony jest w miliardach dolarów a firmy które były pionierami w tej branży to obecnie międzynarodowe korporacje. Również doskonałym przykładem jak połączyć „zajawkę” z zarabianiem pieniędzy jest Tony Hawk były wielokrotny mistrz świata, zawodnik sportów ekstremalnych który jeszcze przed zakończeniem kariery sportowej otworzył własną firmę produkującą sprzęt, odzież, gry i cała masę innych rzeczy niezbędnych miłośnikom deskorolki.

W chwili obecnej jego firma to jeden w najbardziej liczących się graczy na amerykańskim rynku skatowym.

Moda na jak kształtuje biznes
Moda na jak kształtuje biznes

Moda na jak kształtuje biznes?

A co jeśli chodzi o aspekt mody na….w ujęciu krótkotrwałym?

Otóż wiele zależy tu od elastyczności przedsiębiorcy oraz jego intuicji a także szybkiego podejmowania decyzji. Najlepiej ilustruje ten problem obecna moda na na tak zwane spinner finger.

Pojawiła się nagle i owładnęła dzieciakami na całym świecie, Polska nie jest tu absolutnie wyjątkiem. W bardzo niedługim czasie w sprzedaży pojawiła się niezliczona ilość tego gadżetu co pokazuje jak szybko przedsiębiorcy w Polsce potrafią i umieją reagować na modę.

Boom na spinner finger nie potrwa zapewne długo jednak umiejętność wstrzelenia się w zapotrzebowanie rynku dała tym przedsiębiorcą którzy zareagowali najszybciej naprawdę spore zyski.

Archiwum PTSZ-Mistrzyni swojego życia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *