Świadomość marki w biznesie
Porady Start up

Świadomość marki w biznesie

Świadomość marki w biznesie

Świadomość marki w biznesie. Rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej to nie lada wyzwanie. Wymaga przede wszystkim głębokich analiz rynku oraz przemyśleń co do dziedziny podejmowanej działalności. Przedsiębiorcy którzy dopiero zaczynają swoją działalność biznesową wybierają z reguły najczęściej branżę która wiąże się z ich zainteresowaniami lub zdobytym wcześniej doświadczeniem zawodowym. Nie jest to jakaś żelazna zasada czy reguła ale pomysł na biznes przychodzi najczęściej pod wpływem impulsu, zdarzeń losowych lub znalezienia luki w rynku.

Jednak bez względu na obrany kierunek pierwszej kolejności przedsiębiorcy koncentrują się na rozwoju firmy, pozyskaniu klientów, partnerów biznesowych, zwiększeniu sprzedaży. W momencie rozwoju przedsiębiorstwa dochodzą nowe bardzo ważne elementy bez których rozwój firmy nie jest możliwy. Jednym z tych elementów jest branding.

 

Świadomość marki w biznesie

Branding – tworzenie marki. Głównym założeniem każdego przedsiębiorcy jest rozwój formy i stałe poszerzanie zysku aby to jednak zrobić musimy spowodować że nasza firma stanie się znana i rozpoznawalna – tym narzędziem jest właśnie branding.

Jakie czynniki wpływają na rozwój marki? To pytanie zapewne zadaje sobie wielu startujących przedsiębiorców. Najważniejszym elementem są tu zasoby ludzkie bez których rozwój brandu/marki nie byłby możliwy. Specjaliści odpowiadający za mozolną pracę marketingowo-promocyjną która jest podstawą budowy marki.

Świadomość marki w biznesie

Świadomość marki w biznesie
Świadomość marki w biznesie

Branding – slogan i nazwa. Nazwa firmy to jeden z najważniejszych elementów mających wpływ na komunikację marki czyli wysyłanie sygnałów do klientów którzy następnie zapamiętują nasz przekaz.

Wybór nazwy wymaga poważnego zastanowienia się, wnikliwej analizy rynku oraz konkurencji. Pamiętajmy że nazwa powinna być prosta i łatwa do zapamiętania przez potencjalnego klienta. Element o którym warto pamiętać a o którym większość przedsiębiorców zapomina to unikalność nazwy.

Kolejnym ważnym aspektem przy brandingu naszej marki jest slogan. To istotna część która jest rozszerzeniem idei, pomysłu jaki niesie ze sobą nazwa firmy. Slogan powinien bezpośrednio do tej nazwy nawiązywać lub wręcz pełnić funkcję wyjaśniającą.

Doskonałym przykładem takiego wyjaśniającego sloganu jest na przykład hasło „Lotem bliżej”.

Doskonałym połączeniem tych dwóch składowych brandingu jest ich funkcjonowanie równierz w internecie. Zanim jednak znajdziemy odpowiednia dla naszej firmy nazwę sprawdźmy czy nazwa ta jest wolna oraz czy domena internetowa o której myślimy także nie jest już zajęta i wykupmy ją ponieważ to ona będzie w przyszłości naszą internetowa wizytówką.

Nowa opcja na Facebooku Wideo promocyjne Cover

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *