Marketing w sieci Porady Start up

Firma w sieci – od czego zacząć II

Jak promować się w sieci i od czego zacząć? To pytania, które zadają sobie wszyscy przedsiębiorcy, bez względu na rodzaj i skalę prowadzonego biznesu. Internet i jego możliwości dotarcia do klienta spowodowały, że niewiele jest dziś firm, które nie są obecne w sieci. Przedsiębiorcy powoli odkrywają, że promocja online jest najtańszą formą marketingu. Jednak aby przynosiła wymierne korzyści, należy poświęcić trochę czasu na poznanie kluczowych narzędzi umożliwiających prowadzenie skutecznego marketingu internetowego. W drugiej części cyklu Firma w sieci podpowiemy co zrobić, aby nasza strona internetowa była widoczna.    

Trudno jest dziś znaleźć rodzaj działalności, w której nie ma konkurencji. Jeśli otworzyliśmy nową firmę albo właśnie stworzyliśmy stronę internetową dla naszego biznesu, możemy być pewni, że po wpisaniu w wyszukiwarce hasła związanego z naszą działalnością, na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania nie zobaczymy naszej stony. Dlaczego tak się dzieje i jak sprawić, aby  nasza firma w sieci była widoczna?

Kolejność, w jakiej w wyszukiwarce, np. Google wyświetlane są wyniki wyszukiwania nie jest przypadkowa. Najlepiej plasowane są strony, które algorytm Google uzna za najbardziej dopasowane. Wpływ na to ma wiele składowych, ale ogólnie są one związane z treścią na stronie oraz jej popularnością. Oto kilka rad, jak sprawić, aby nasza strona była widoczna w sieci.

Content is king

Jeszcze kilka lat temu wiele firm miało w sieci tylko krótką wizytówkę. Dziś przedsiębiorcy prześcigają się w jak najciekawszym przedstawianiu swojej działalności w wielu zakładkach rozbudowanych stron www. Warto zadać sobie pytanie, co moja strona ma powiedzieć o mnie i moim biznesie. Zadbajmy, aby było dużo konkretnych i przystępnych dla czytelnika treści. Przedstawmy swoją ofertę tak obszernie jak się da, aby klient z łatwością mógł znaleźć wszelkie niezbędne informacje.

Niezawodne SEO

Pozycjonowanie lub SEO (Search Engine Optimization) to działania, które prowadzą do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli zależy nam, aby na naszą stronę trafiło jak najwięcej klientów, musimy zadbać o jej dobre pozycjonowanie. Jednym z podstawowych czynników są słowa kluczowe, czyli hasła, po wpisaniu których w wynikach wyszukiwania wyświetli się nasza strona. Utrzymanie dobrej pozycji strony wymaga nieustannych działań. Dlatego wielu przedsiębiorców oddaje ten obszar w ręce wyspecjalizowanych firm.

Blog

Warto poświęcić kilka chwil, aby raz w tygodniu publikować na stronie teksty związane z branżą, w której działamy bądź produktami, które mamy do zaoferowania klientom. Jeśli na przykład prowadzimy salon fryzjerski, umieśćmy na naszej stronie zakładkę „blog” i publikujmy treści poradnikowe – „Jak dbać o przesuszone włosy”, „Jaka fryzura do kształtu twarzy” itd. Zwiększamy dzięki temu szansę na widoczność naszej strony, bo to właśnie porad najczęściej szukają w sieci internauci.

Wartościowe linki

Żeby zapewnić sobie jeszcze lepszą widoczność w sieci, umieszczajmy wpisy gościnne na innych portalach i blogach. Warto przejrzeć strony, które wiążą się tematycznie z naszą działalnością, więc dla wspomnianego już salonu fryzjerskiego mogą to być blogi lifestylowe czy strony poświęcone zdrowiu i urodzie. Właściciele takich stron często godzą się na współpracę, ponieważ zyskują wartościową treść, a my mamy publikację z linkiem do naszej strony.

W kolejnym artykule z cyklu Firma w sieci – od czego zacząć podpowiemy, jak wykorzystać media społecznościowe do poprawy widoczności naszej marki.

One thought on “Firma w sieci – od czego zacząć II

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *