Crowfunding. Żółtoksiężnik na scenie
Finansowanie Inspiracje

Crowfunding. Żółtoksiężnik zbiera na Tukana

Masz wielkie wizje i chciałbyś je wprowadzić w życie? Czego Ci brakuje do spełnienia marzenia? Jeżeli problemem są tylko pieniądze, to jest rozwiązanie! Finansowanie społecznościowe to zjawisko, w którym mikropłatności od grupy osób wspierających Twój pomysł lub biznes wpłacają niewielkie kwoty pieniędzy zwykle w zamian za nagrody, niestandardowe gadżety lub po prostu z potrzeby serca. W taki sposób można pozyskać dofiansowanie na przedsięwzięcia zarówno charytatywne, jak kulturalne czy biznesowe.

Crowfunding w liczbach

W Polsce funkcjonuje obecnie ponad 20 platform crowfundingowych, niektóre są uniwersalne, inne wyspecjalizowane w konkretnej dziedzinie i służą pozyskaniu funduszy na: kulturę, sport, inicjatywy obywatelskie, akcje dobroczynne, nieruchomości (zakup udziału w spółkach deweloperskich, zakup gruntu lub wynajem lokali) czy platformy w modelu udziałowym, gdzie wspierający stają się inwestorami w spółce.

*Pozyskanie środków ramach crowfundingu jest najbardziej popularne w Ameryce Północnej i Europie, a najchętniej wspierane są pomysły dotyczące spraw społecznych (30%) i biznesu (16,9%). Najbardziej skuteczne kampanie crowfundingowe oscylują ok. 7 tys. $ i zajmują 9 tygodni.

Polacy także zaufali tej formie wsparcia i coraz więcej osób korzysta z crowfundingu aby móc realizować swoje marzenia i aktywizować społeczność wokół swoich inicjatyw, która chętnie wesprze nowy projekt nawet niewielką sumą środków.

Według portalu PolakPotrafi.pl w 2015 r. wpłacaliśmy średnio 100 zł wspierając inicjatywy z dziedziny nowych technologii, kultury i rozrywki.

Crowfunding pozwala wpłacającym poczuć się współtwórcami sukcesu, natomiast zbierającym – realizować cele i marzenia.

Kim jest Żółtoksiężnik?Crowfunding. Żółtoksiężnik, dzieci

Bartosza Gembskiego przedstawialiśmy w TYM wywiadzie. To animator-pasjonat, komik, magik, konferansjer, wszechstronny przedsiębiorca z otwartym sercem i głową, który niedawno wydał swoją książkę. Pan Buźka (to jego artystyczny pseudonim) chętnie bierze udział w akcjach dobroczynnych, odwiedza oddziały dziecięce w szpitalach, a jego pozytywna (radośnie żółta) energia emanuje w sercu jeszcze długo po spotkaniu.

Pan Buźka sam może zdziałać wiele, ale ma marzenie by zrobić jeszcze więcej. Aby zrobić show jakiego jeszcze w Polsce nie było potrzebuje wsparcia osób, dla których wartość uśmiechu dziecka nie ma ceny oraz takich, który rozumieją siłę pasji i dążenia do realizacji marzeń.

Dlaczego zbiera na Tukana?

Przypomnij sobie swoje marzenia z dzieciństwa. Być może chciałeś od zawsze być przedsiębiorcą? Może strażakiem, policjantką, kucharzem, fryzjerką? Bartosz Gembski chciał być brzuchomówcą. I dąży do swojego celu, jednak musiał obrać nieco inną drogę niż zakładał. Nauka brzuchomówstwa to czasem nawet lata pracy. Obecnie Bartek skupił się na iluzji i animacji, bo w ten sposób może finansować swoją działalność. Mówiąco-śpiewający Tukan pomoże mu zrealizować, choć po części, jego marzenie i doda wiatru w żagle.  Dzięki urozmaiconemu i unikatowemu show będzie mógł poświęcić więcej czasu na swój rozwój i zyska też więcej czasu na angażowanie się w działalność dobroczynną.

Wesprzyj projekt i odbierz nagrody, a nawet bezpłatny pokaz magii! Odwiedź stronę PolakPotrafi.pl/projekt/PanBuzka i dowiedz się więcej!

Dlaczego crowfunding?

Tym razem zapytaliśmy go dlaczego zdecydował się na crowfunding.

Crowfunding. Bartosz GembskiCałkowity koszt inwestycji w realizację mojego marzenia wynosi 80.000zł. Niestety jest to kwota, która na chwilę obecną przerasta moje możliwości. Zdecydowałem się na crowfunding, ponieważ wierzę w ludzi, a także w swój projekt. Wiem, że dzięki niemu mogę nieść ludziom, a zwłaszcza dzieciom, dużo radości. To wartość, którą szczerze chcę ofiarować od siebie. Mam nadzieję, że dzięki pomocy innych osiągnę swój cel i będę mógł się dla nich realizować.

Nawet najmniejsza kwota jest tu na wagę złota. Zbiórka trwa do 31.12.2018 r.: PolakPotrafi.pl/projekt/PanBuzka

Portal objął patronatem jego inicjatywę, a wcześniej książkę: “Muzyka, Mikrofon, Akcja!“, przeprowadziliśmy wywiad z Bartkiem i mocno kibicujemy jego przedsięwzięciu.

 

A czego Tobie brakuje do realizacji marzeń?

 

 

*Crowdfunding statistics based on massolution’s industry reports 2012 and 2013, created by GoGetFunding.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *