Live Chat vs. Infolinia
Technologie

Czy infolinia to już przeżytek? Nadchodzi era Live Chat!

Infolinia jeszcze kilka lat temu odpowiadała na 95% zapytań na linii klienci-firma, jednak młodzi użytkownicy coraz rzadziej chcą wisieć na słuchawce wybierając wygodną formę kontaktu z obsługą klienta poprzez Live Chat. była głównym kontaktem z klientami, w szybkim tępię traci swój charakter.

Live Chat

Live Chat to nowoczesna forma komunikatora, która jest odpowiedzią na ciągle rosnące wymagania stawiane przez klientów w zakresie kontaktu z formą. Forma chata to doskonałe rozwiązanie dla firm, które w trosce o renomę i obsługę klienta chcą zapewnić szybką odpowiedź na zadane pytanie. Odpowiedzi te mogą mieć znaczący wpływ w podejmowaniu decyzji zakupowych, a nawet sytuacji życiowych.

Dzięki dostępności konsultantów przez Live Chat za pośrednictwem Internetu lub aplikacji mobilnej jest możliwa szybka komunikacja z użytkownikami, którzy potrzebują pomocy. Pomoc ta ma szeroki wachlarz możliwości od wyboru produktów, poprzez dostawy czy nawet konsultacje w kwestiach medycznych.

Konsumenci stawiają wiadomości i komunikatory na bardzo wysokiej pozycji jeżeli chodzi o obieg informacji. Live Chaty, jakie można zaobserwować na stronach internetowych różnych firm z całego świata pokazują, że taka forma globalnej komunikacji doskonale spełnia oczekiwania klientów w kwestii różnych pytań, mających nie tylko związek z produktami czy usługami firmy – Live Chaty w szerokim stopniu mają już zastosowanie do uzyskania profesjonalnych informacji i doradztwa

Live Chaty ze świata

Jednym z przykładów Live Chatów jest ten zastosowany przez Nordstrom, sklep z bogatym asortymentem odzieżowym i akcesoriami. W jego przypadku Chat dostępny jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Zastosowano tu podział tematyczny, dzięki czemu klient ma do dyspozycji kilka możliwości, np. rozmowa online z obsługa sklepu czy stylistą, projektantem a nawet z doradcą ds. ślubów.

PetCoach to darmowy Live Chat z weterynarzami, specjalistami, którzy doradzą czy w sytuacji nietypowego zachowania naszego pupila warto już udać się przychodni pogotowia ratunkowego.

Zainteresowani podróżami z liniami LOT mają możliwość skorzystać z pomocy doradzcy podróży, który poprzez Live Chat LOT odpowie na pytania związane z przelotem. Aplikacja jest dostępna po wybraniu przez użytkownika interesującego go lotu, co znacznie ułatwia sprawną komunikację.

First Opinion App to serwis dostępny w Stanach Zjednoczonych, który umożliwia świetny kontakt z lekarzami, bez potrzeby posiadania ubezpieczenia na życie i ponoszenia dodatkowych kosztów, co nierzadko jest istotnym argumentem w przypadku korzystania ze standardowych usług medycznych w tym kraju. Lekarze, którzy obsługują Live Chat First Opinion App są osobami posiadającymi wykształcenie medyczne i szeroki zakres wiedzy w danej dziedzinie oraz doświadczenie. Chat daje nam możliwość uzyskania informacji o naszym stanie zdrowia przez całą dobę, bez wychodzenia z domu w czasie do 5 minut od zadania pytania.

Czatowanie wypiera rozmowy telefoniczne. U wielu klientów – firm ubezpieczeniowych, banków, sklepów online – dostrzegamy, że już nawet 30-40% kontaktów dokonuje się przez Live Chat. To rewolucja! Użytkownicy czatują przez strony internetowe czy przez tzw. komunikatory, np. Facebook Messenger. Live Chaty są niezwykle skuteczną metodą komunikacji z klientami lub użytkownikami serwisu. Doradzamy firmom, jak wdrażać Live Chaty, jak optymalizować obsługę i doskonalić jej jakość. Pamiętajmy, że nastał czas nowej obsługi klienta, znacząco różnej tej niż w ramach infolinii – mówi Marcin  Strzałkowski, założyciel IntelilWISE.

A czy Twoja firma już używa Live Chat? Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *