franczyza Lewiatan
Inspiracje

Sprawdzone rozwiązania pomysłem na sukces w biznesie

Mówi się, że pieniądze leżą na ziemi, a ludzie muszą je tylko dostrzec i odpowiednio zagospodarować. Jednak czy w obecnych czasach istnieje gotowa recepta na biznes? Jednym z rozwiązań, by móc rozwinąć, skrzydła jest franczyza – przetestowany i sprawdzony model biznesowy.

Pojęcie franczyzy odnosi się do formy współpracy, podczas trwania której podmiot franczyzodawcy przekazuje drugiej stronie umowy – franczyzobiorcy – cały pakiet know how. To rodzaj stałego i długookresowego działania między niezależnymi przedsiębiorcami. 

Franczyza oferuje wiele korzyści. Pozwala na przyjęcie sprawdzonego modelu biznesowego, a jednocześnie przedsiębiorca może pozostać niezależny. Przykładem jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek franczyzowych na polskim rynku jest Polska Sieć Handlowa Lewiatan. 

Identyfikacja wizualna kluczem do sukcesu 

Identyfikacja wizualna firmy jest ważnym elementem strategii. Klienci zwracają szczególną uwagę na wystrój sklepów. By wyjść naprzeciw franczyzobiorcom, sieć Lewiatan oferuje nowoczesny wystrój powierzchni sklepowej, funkcjonalne rozwiązania oraz pakiet materiałów eksploatacyjnych z logo sieci. Dodatkowo, uwzględnione są rabaty cenowe na elementy wyposażenia. To znaczna korzyść finansowa dla franczyzobiorcy. 

Centralne Biuro Projektowe Lewiatana

Aby spełnić oczekiwania klientów, którzy cenią sobie możliwość zrobienia szybkich zakupów, w PSH Lewiatan stosowane są sprawdzone rozwiązania mające zapewnić funkcjonalność i atrakcyjność sklepu. W tym celu zostało stworzone Centrale Biuro Projektowe Lewiatana. Jego zadaniem jest wspieranie przedsiębiorców w zaplanowaniu przestrzeni sklepu, wraz z jego zapleczem socjalnym i magazynowym. Projektowane są aranżacje nowo otwartych, jak i już istniejących sklepów. Na podstawie informacji przekazanych od franczyzobiorcy zostają opracowane indywidualne propozycje zawierające m.in. plan powierzchni sklepu, schematy rozmieszczenia grup towarowych, a także wizualizacje zewnętrzną i wewnętrzną placówki. 

Towar w możliwie najniższej cenie

Kolejnym istotnym czynnikiem w procesie zakupowym są ceny produktów na sklepowych półkach. Lewiatan zapewnia zarówno korzystne warunki zakupu towarów u dystrybutorów, a także szerokie portfolio ogólnopolskich i regionalnych kontraktów handlowych, za realizację których wypłacane są sklepom wynagrodzenia. 

– Klienci często zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny. Dlatego proponujemy szeroką ofertę – blisko 450 produktów własnej marki w atrakcyjnych cenach. Co więcej, pakiet franczyzowy sieci Lewiatan zapewnia swoim franczyzobiorcom szeroki wachlarz dostawców wraz z wynegocjowanymi warunkami współpracy. Takie rozwiązanie ułatwia właścicielom osiągnięcie pozycji lidera sprzedaży w danym regionie, ponieważ proponowane kontrakty handlowe wpływają na zwiększanie przychodów i rentowność sklepów – mówi Marcin Poniatowski, Członek Zarządu ds. marketingu Sieci Lewiatan. 

Reklama dźwignią handlu

Ważną propozycją Sieci dla franczyzobiorców jest bogata oferta marketingowa. Kluczową korzyścią  działań reklamowych jest dostęp do reklamy w mediach ogólnopolskich, dzięki której łatwiej dotrzeć do szerokiego grona klientów. Warto dodać, że umowa zapewnia także wszelkiego rodzaju akcje promocyjne. Gazetki czy ulotki tematyczne przyciągają uwagę konsumentów, a programy lojalnościowe, loterie i konkursy w atrakcyjny sposób angażują ich w działania marki, budując z nimi więź.

Najnowsze rozwiązania i usługi

– Istotnym czynnikiem, dzięki któremu warto wejść we współpracę z siecią franczyzową, są umowy okołobiznesowe. Pozwalają one na znaczne obniżenie kosztów działalności. Jako partnerzy biznesowi jesteśmy w stanie wynegocjować bardzo korzystne warunki umów dla całej sieci sklepów, a to przekłada się na realne zyski dla poszczególnych przedsiębiorców – dodaje Marcin Poniatowski. 

Energia elektryczna, usługi bankowe i finansowe, telefonia komórkowa czy ubezpieczenia, to tylko niektóre elementy pakietu franczyzowego pozwalające franczyzobiorcy na znaczne zmniejszenie wydatków. 

Centrum Edukacyjne Lewiatana 

Centrum Edukacyjne Lewiatana wspiera nie tylko franczyzobiorców, ale także pracowników.Dodatkowo każda placówka może zakupić oprogramowanie do kompleksowego zarządzania sklepem.

– Dynamicznie zmieniający się rynek i rosnąca konkurencja wymaga od przedsiębiorców stałej edukacji i dużego zaangażowania, dlatego też PSH Lewiatan stworzył cały projekt szkoleniowy w ramach Centrum Edukacyjnego Lewiatana, tzw. CEL. Składają się na niego dwa typy kursów: pierwszy – platforma szkoleń internetowych, drugi – szkolenia stacjonarne odbywające się w różnych regionach – mówi Marcin Poniatowski.

Udostępnianie swojej marki wraz z przekazaniem wiedzy na temat prowadzenia firmy, oto sprawdzony sposób na dołączenie do biznesu franczyzowego. Przystąpienie do programu franczyzowego wymaga spełnienia pewnych kryteriów. Na przykładzie Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan należy dysponować punktem handlowym o odpowiedniej lokalizacji, posiadać stabilną sytuację finansową, a także pozytywną opinię w środowisku kupieckim, oraz być gotowym do przyjęcia konkretnej strategii działania. 

Komunikat przygotowany przez firmę “Świeża Bazylia Sp. z o.o.

Dodatkowe informacje:

Justyna Kaczyńska, jkaczynska@swiezabazylia.pl, tel. 728 814 551

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących i najbardziej rozpoznawalnych marek franczyzowych na polskim rynku, która w tym roku obchodzi  jubileusz 25-lecia działalności. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza około 3.200 placówek handlowych. Wśród nich jest około 430 supermarketów (powyżej 300m2), ponad 1800 dużych sklepów, około 900 placówek średniej wielkości oraz mniej niż 40 małych sklepów. Łączne obroty, które w 2018 roku przekroczyły 12,5 mld zł, stawiają Sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce. 

Być może zainteresuje Cię także – Gotowy pomysł na biznes: studio modelowania sylwetki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *