Jak wykorzystać Facebooka do wsparcia sprzedaży
Marketing w sieci Porady

Jak wykorzystać Facebooka do wsparcia sprzedaży

Facebook dla małych i lokalnych firm

O Facebooku słyszymy z każdej strony – trudno dziś wyobrazić sobie biznes, który nie miałby fanpage’a i nie prowadził żadnej komunikacji w tym kanale. Facebook umiejętnie prowadzony przekłada się nie tylko na budowę wizerunku, ale jest doskonałym narzędziem wspierającym sprzedaż. To szczególnie ważne dla małych i lokalnych firm, potrzebujących efektywnych działań reklamowych uszytych na miarę ich specyficznych potrzeb. Zapraszamy do lektury cyklu tekstów „Facebook dla małych i lokalnych firm”, w których omówimy 8 mitów i faktów związanych z działaniami małych firm na Facebooku. Dziś odpowiadamy na pytanie jak wykorzystać Facebooka do wsparcia sprzedaży.

Facebook nie sprzedaje

Często spotykam się ze stwierdzeniem, że Facebook to inwestycja, która się nie zwróci. Dlaczego? Ponieważ nie sprzedaje. To najczęstszy błąd, który przedsiębiorcy popełniają w odniesieniu do tego medium społecznościowego. Faktem jest, że Facebook nie tylko pozwala sprzedawać, ale również precyzyjnie mierzyć efekty tej sprzedaży! Przyjrzyjmy się dokładnie, jakie elementy wspierające sprzedaż oferuje nam ta platforma.

Jak wykorzystać Facebooka do wsparcia sprzedaży

Facebook pozwala nam wspierać sprzedaż na kilka sposobów.

Pierwszym z nich jest moduł „Sklep”, dzięki któremu możemy osadzić produkty na Facebooku, przypisać im cenę i dołączać je do postów. To doskonałe rozwiązanie szczególnie dla tych biznesów, którym zależy przede wszystkim na sprzedaży poprzez Internet.

Komplementarnym rozwiązaniem są formaty reklamowe Social Ads wspierające sprzedaż. Tu do wyboru mamy pozyskiwanie leadów, oferty czy button „Kup teraz”. Ten ostatni dołączyć możemy do każdego posta (zarówno na Facebooku, jak i Instagramie), dzięki czemu kierujemy ruch z kampanii na Facebooku do karty produktu poza nim – czyli tam, gdzie użytkownik może dokonać zakupu. Oferty pozwalają nam określić korzyść dla użytkownika (np. 20% zniżki, 10 zł rabatu czy inna dowolnie zdefiniowana propozycja),  mogą być ograniczone czasowo lub ilościowo.

Jeszcze innym rozwiązaniem jest piksel Facebooka. To kod, który osadzamy na stronie, aby móc śledzić zdarzenia z reklam na Facebooku, które dzieją się w naszej witrynie – np. dokładnie mierzyć, ile osób wchodzących na naszą stronę z konkretnej reklamy na Facebooku dokonało zakupu produktu! Dzięki pikselowi w prosty i przystępny sposób możemy analizować skuteczność naszych reklam, aby systematycznie je ulepszać.

Planując działania na Facebooku warto pamiętać o jego potencjale sprzedażowym – właściwa strategia pozwoli nam nie tylko skutecznie budować swój wizerunek w sieci, ale również odnosić realne sukcesy sprzedażowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *