Brexit i co dalej? Lotniska bez wsparcia
Aktualności Finansowanie

Brexit i co dalej? Lotniska bez wsparcia

Brexit i co dalej? Lotniska bez wsparciaBrexit i co dalej? Lotniska bez wsparcia

Brexit i co dalej? Lotniska bez wsparcia. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie przewiduje zmian po zakończeniu operacji Brexitu w zakresie działań lotnisk. O takie plany dla polskich lotnisk, zapytał senator RP Grzegorz Napieralski. Według ministerstwa nie ma możliwości wsparcia finansowego lotnisk w przypadku zmniejszenia liczby podróżnych.

Umowa do umowy

– Na dziś wydaje się najbardziej prawdopodobne, że będzie specjalna umowa regulująca ruch lotniczy pomiędzy Wielką Brytanią a Unią Europejską – przewiduje Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Klucz – ruch krajowy

Brexit i co dalej? Lotniska bez wsparcia. Grzegorz Napieralski, senator RP, proponuje by ożywić ruch krajowy lotniczy pomiędzy lotniskami regionalnymi. – Przykład Szczecina, gdzie samoloty latają pełne, a pociągi przez najbliższe dwa lata będą jechać na trasie Szczecin – Warszawa o prawie dwie godziny oznacza marginalizację regionu w połączeniach z Warszawą. Moi rozmówcy zwracali mi uwagę, że koszt przejazdu autostradą jest porównywalny z biletem lotniczym. Problem jest w braku biletów. Lot z Goleniowa do Warszawy zajmuje około godziny a przejazd samochodem tej trasy to około 5 godzin. Jeśli dodamy dojazd do Lublina to przejazd pociągiem zajmie około 11 godzin, samochodem 8 a samolotem niewiele ponad godzinę. Stąd moja propozycja ożywienia ruchu regionalnego poprzez LOT- mówi Grzegorz Napieralski.

A gdzie samorząd?

Brexit i co dalej? Lotniska bez wsparcia. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w tej sprawie posługuje się strategią sprzed 10 lat. – Rozwój ruchu lotniczego musi wynikać z
lokalnych potrzeb klientów. Ruch powinien być wspierany przez
samorządy – przekonuje Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Na przykład z Wrocławia do Warszawy lata 6 samolotów na dobę
obsługiwanych przez LOT i samoloty Ryanair. Z Rzeszowa do Warszawy są 4 kursy codzienne plus kilka w pojedyncze dni. Z Warszawy do Gdańska sam LOT oferuje 5 kursów. Do tego trzeba dodać połączenia na trasie Kraków – Gdańsk czy Wrocław – Gdańsk.

 

Jak zadzwonić z lotniska Chopin za darmo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *