US podważa faktury za kampanie na FB
Aktualności

US podważa faktury za kampanie na FB

Urząd skarbowy podważa faktury za kampanie na Facebooku, powołując się na ustawę o podatku VAT, która definiuje niezbędne elementy faktury. (Ustawa z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług)

W nawiązaniu do art. 106e, jednym z wielu niezbędnych elementów, które winny znaleźć się na fakturze jest:

data wystawienia

Zatem brak daty wystawienia wyklucza możliwość wpisania do księgi przychodów i rozchodów po stronie podatkowej.

Kogo może dotknąć problem?

Dla agencji reklamowych, które mają podpiętą linię kredytową, z której finansują działania w ekosystemie reklamowym Facebooka nic to nie zmienia: one otrzymują pełnoprawne FV, z datą wystawienia.
Zdaniem ekspertów problem może dotknąć mniejszych reklamodawców, którzy faktury generują na podstawie wyciągów z kont reklamowych w serwisie, za pośrednictwem menadżera reklam.

Mniejsi reklamodawcy mogą zrezygnować z samodzielnego prowadzenia kampanii na rzecz zlecania ich wyspecjalizowanym firmom.
Część bardziej świadomych przedsiębiorców skieruje swoje kroki do agencji mediowych.

Z korzyścią dla wszystkich – agencje pozyskają nowych klientów, a firmy otrzymają lepiej zoptymalizowane kampanie.

Nawet niekorzystna dla wielu interpretacja podatkowa nie zniechęci do reklamowania się na Facebooku.
Media społecznościowe, w tym Facebook, to niewątpliwie jedne z najważniejszych kanałów, z których korzystają eksperci zajmujący się komunikacją.

One thought on “US podważa faktury za kampanie na FB

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *